Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

23 February 2012

Peristiwa 8 FEB : Maulidur Rasul & Majlis Perpisahan Guru-Guru yang Bertukar

      Pada 8 Februari 2012 bersamaan 15 Rabiul awal 1433 Hijrah, pihak Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Tok jiring telah mengadakan majlis Sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah bagi tahun 2012. Sambutan ini telah disertai pelajar-pelajar sekolah dan guru-guru serta staf-staf sokongan . Pada tahun ini pelajar-pelajar diarahkan untuk berarak di sekeliling Kampung Tok Jiring 

Antara gambar yang berjaya diambil ketika berlangsungya Malis Maulidur Rasul tahun 1433 H.









Ceramah sempena Maulidur Rasul telah disampaikan oleh Dr Madya Dr Basri b Ibrahim daripada Jabatan Syariah Fakulti Kontemporari Islam UniSZA mengenai topik kaitan Hari Maulidur Rasul dengan kehidupn pelajar. Antara input penting yang terdapat dalam ceramah tersebut ialah kecintaan kita terhadap Rasul hendaklah mengatasi kecintaan kita terhadap diri sendiri, ibu bapa dan anak-anak.


Seterusnya ialah majlis perpisahan guru-guru yang bertukar turut berlangsung dengan jayanya pada hari tersebut. Guru-guru yang bertukar tersebut masing-masing memberikan ucapan kepada warga SMKA Tok Jiring. Terima kasih cikgu kerana telah memberikan kami ilmu sepanjang berada di bumi wakaf ini. Shukron.


Dngan berakhirrnya majlis perpisahan guru-guru yang bertukar ini maka berakhirlah detik-detik persekolahan pada tanggal 8 Februari. Sekian sahaja daripada kami, wassalam.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates