Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

22 March 2012

Pertandingan Bahas Bahasa Melayu ala-Parlimen peringkat KTU

Pada 20 dan 22 Mac yang lalu, Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Tok Jiring telah menjadi tuan rumah bagi pertandingan bahas ala parlimen sekolah-sekolah menengah daerah Kuala Terengganu Utara.
Alhamdulillah, pertandingan tersebut berjalan dengan lancar sekali. Sebanyak 14 buah sekolah yang telah menghantar wakil untuk pertandingan tersebut namun begitu, ada sebuah sekolah yang tidak dapat melaporkan diri ke pertandingan tersebut yang menyebabkan pihak lawan menang tanpa bertanding dan membawa mereka ke pusingan suku akhir. 









SMKA Tok Jiring, SMK Ibrahim Fikri, SMKK Mengabang Telipot, dan SM Tengku Mizan Zainal Abidin berjaya mara ke pusingan separuh akhir.




SMKA Tok Jirng yang menjadi pihak kerajaan dan SM Tengku Mizan Zainal Abidin yang menjadi pihak pembangkang  pula berjaya mara ke pusingan akhir. 

Sekolah yang manakah yang bakal mewakili daerah Kuala Terengganu Utara ke peringkat pertandingan yang seterusnya? Soalan terjawab apabila usul yang diutarakan ditolak oleh hakim-hakim pertandingan. Dengan ini, SM Tengku Mizan Zainal Abidin akan mewakili daerah KTU untuk pertandingan yang seterusnya. Semoga berjaya. Kepada yang kurang bernasib baik diharap mencuba lagi pada masa hadapan. Kekurangan yang kita buat pada masa sekarang akan menyuntik semangat untuk mencuba dengan yang terbaik pada masa hadapan, insya-Allah.

Semoga, pelajar-pelajar lain juga akan bermotivasi dengan berlangsungnya pertandingan bahas ini, insya-Allah.

Wassalam

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates